۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 1003346

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از ارتباطاتی که با شرکت‌های ساخت و ساز چینی برقرار شد، طی سفری که آنها به ایران و شهرهای جدید، به خصوص پردیس داشتند نسبت به پیشرفت تکنولوژی‌ ساخت ایران متعجب شده بودند.

تعجب چینی‌ها از فناوری ساخت مسکن در ایران

سعید غفوری در نشست تخصصی کنسرسیوم های فناور و دانش بنیان صنعتی‌سازی مسکن اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در بهره‌مندی از اقتصاد دانش بنیان در ساختمان اقداماتی انجام شد.

وی افزود: طبق قانون سهم ۱۵ درصدی در راستای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی و ساخت مشارکتی داریم اما انچه که مهم است باید ساختار ما از بروکراسی به شبکه‌ای تغییر یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر بناست قراردادی در حوزه ساخت مسکن بسته شود ابتدا باید زمینه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود؛ زیرا ما در صنعت ساختمان انتظار کمتر شدن زمان ساخت، کیفیت بالاتر و مقام‌سازی را داریم. بنابراین حضور دانش‌بنیان‌ها در صنعتی‌سازی الزامی است.

غفوری با اشاره به همکاری ایران با چین در زمینه مسکن و ساختمان گفت:  پس از ارتباطاتی که با شرکت‌های ساخت و ساز چینی برقرار شد، طی سفری که آنها به ایران و شهرهای جدید، بخصوص پردیس داشتند نسبت به تکنولوژی‌ ساخت ایران متعجب شده بودند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: در شهر جدید پرند در حال استفاده از مصالح ساختمانی دانش‌بنیان تولید شده توسط شرکتهای دانش‌بنیان داخلی هستیم.

وی بیان کرد: از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرهای جدید باید بهره‌مند شویم تا در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.